15 november | Berghs, Stockholm

Influencer Marketing Summit 2023

Nätverka med branschens spelare och var med och bygg framtidens marknadsbransch, där influencer marketing är en självklar del.

Nedräkning till årets event

  • 00Dagar
  • 00Timmar
  • 00Minuter
  • 00Sekunder

Inspiration | Kunskap | Nätverkande

Branscheventet för marknadsförare

Influencer marketing är ett stort och viktigt koncept inom framtidens marknadsbransch. Men för att lyckas behöver vi ha koll på alla delar. I år kommer eventet därför att fokusera på flera sektioner av den digitala marknadsbranschen, där influencer marketing är en självklar del.

Mediapartner

Agenda

Årets branschevent

Talare

Branschprofiler, experter och forskare

Partners

Bygg relationer

Watch 2022 highlights

Nummer från 2022

Sessioner

deltagare

talare

Därför ska du delta på Influencer Marketing Summit

Kunskap

Ta del av tips och insikter från branschprofiler, experter och forskare. Få konkreta svar och lösningar på problem. Vi skrapar inte på ytan, på Influencer Marketing Summit djupdyker vi alltid för att komma till kärnan. Över 20 sessioner för både marknadsförare och influencers, om branschens utmaningar och möjligheter! 

Inspiration

Låt dig inspireras av dina kollegor och andra aktörer i branschen. Hur gör andra företag? Vilka lärdomar har de samlat på sig? Vad kan vi åstadkomma tillsammans? Vi vill främja branschen alla spelare i en inspirerande branschmiljö.

Nätverkande

Träffa branschens alla spelar på en och samma plats! Bredda ditt nätverk, vidga dina vyer och initiera framtida affärer. På Influencer Marketing Summit vill vi föra samman branschens aktörer för att bidra till utvecklingen av en framgångsrik marketing-bransch. 

"

Influens Awards

Nominera de som har gjort skillnad i influencer marketing-branschen.

Vad med och bygg framtidens marknadsbransch

Knyt nya kontakter, initiera affärer och få synlighet på årets event inom digital marknadsföring och influencer marketing. Läs mer om våra partnerskap här!

Platinapartner

Diamantpartner

Partners

Sponsorer och medverkande

Träffa på plats

Plats

Berghs, Stockholm

I år befinner vi oss på Berghs nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden. 

Stolt media partner - Influens.se

Influencer Marketing Summit arrangeras i samband med branschtidningen Influens.se. Anledningen är att vi har identifierat ett behov av att sätta branschens spelare – varumärken, byråer, techbolag, agenturer och influencers – i samma rum för att tillsammans bygga ett mer hållbart sätt att arbeta med influencer marketing.

Läs om det senaste inom influencer marketing

IMS arrangeras av influens.se, Sveriges branschtidning om influencers och influencer marketing. 

impact.com, the world’s leading partnership management platform, is transforming the way businesses manage and optimise all types of partnerships—including traditional rewards affiliates, influencers, commerce content publishers, B2B, and more. The company’s powerful, purpose-built platform makes it easy for businesses to create, manage, and scale an ecosystem of partnerships with the brands and communities that customers trust to make purchases, get information, and entertain themselves at home, at work, or on the go.

Showroom erbjuder en inspirerande och engagerande shoppingupplevelse genom livesändningar. Sedan dess start har LiveShopping-plattformen snabbt vuxit till en levande digital galleria i vilken varumärken, kunder och influencers möts för att både skapa och ta del av tips, behind the scenes, exklusiva erbjudanden och mycket mer.

Influens.se är en branschtidning om influencers och influencer marketing. Ambitionen är att bevaka dels vad som händer inom branschen/yrket och dels att lyfta relevanta ämnen kopplat till exempelvis sociala medier och digital utveckling. Vi varvar personporträtt och intervjuer med influencers och andra aktuella personer med snabba nyheter från branschen samt djupare granskningar och kartläggningar.

Cure Media är en ledande aktör inom influencer marketing med fokus på att hjälpa företag att öka sin preferens gentemot målgruppen genom strategisk och datadriven influencer marketing. Cure Media grundades 2014 är det enda influencerbolaget i norden som kontinuerligt visat svarta siffror sedan starten. 2022 blev de utsedda till Agency of the Year.

Sedan 2014 har Acast arbetat med att utveckla världens mest värdeskapande marknadsplats för podcasts och byggt upp den teknik som kopplar samman podcastkreatörer, annonsörer och lyssnare. Denna marknadsplats sammankopplar 100 000 podcasts, 2 300 annonsörer och 400 miljoner lyssningar varje månad. En avgörande faktor är att dessa lyssningar genererar intäkter, var de än sker – via podcastappar eller andra lyssningsplattformar.

Gigapay is a Swedish Fintech Startup building an Accounts Payable Solution for the Creator Economy that offers a one-stop solution for compliant creator payouts. Their solution removes friction related to tax reporting, payout flows, removing the legal and administrative friction in vendor onboarding while also facilitating scalable instant payouts to a high-volume of creators for task-based digital work.