15 november | Berghs, Stockholm
Rösta på de som har gjort skillnad i influencer marketing-branschen på Influencer Marketing Summit 2023.
T.o.m. den 8 november 2023
Rösta på de som gjort skillnad inom branschen
Nu har du chansen att rösta på företag och influencers som du anser har gjort något spektakulärt inom branschen under perioden 2022-2023. Läs noggrant igenom nomineringsvilkoren under vardera kategori – endast nomineringar som uppfyller kraven kommer att räknas.
Följande gäller samtliga priskategorier; endast företag och influencers som är verksamma i Sverige samt kommersiella kampanjer som har genomförts i Sverige under 2022/2023 kan nomineras och delta i tävlingen. Let the nominations begin!
Årets Branschförebild
Årets Branschförebild tillägnas en profil som i sin roll som influencer, oavsett följarantal, har bidragit med gott exempel vad gäller lagar och regler, men framförallt drivit frågor i sina kanaler som hjälpt andra under perioden 2022/2023.
De nominerade
- Ullabritta
- Linda Hörnfeldt
- Isa Östling
- Lina Skandevall
- Zeina Mourtada
Årets Content
Årets Content tillägnas en influencer eller ett varumärke som skapat ett banbrytande visuellt innehåll och tagit branschen med storm genom sin kampanj under perioden 2022/2023.
De nominerade
- H&Ms kampanj med Maya Parnevik
- FirstVets samarbete med Irma Lehtosalo
- Fantas samarbete med Elecktra, Fontana och Admira Thunderpussy
- Hemies TikTok-serie “Besöker främling”
- ACOs kampanj med Stiftelsen Friends “Wash the Web”
Årets Kommersiella Podcast
Årets Kommersiella Podcast tillägnas en kommersiell podcast som utmärkt sig på bästa sätt och gjort en tydlig impact på sina lyssnare under perioden 2022/2023.
De nominerade
- Spöktimmen med Linn Ek & Jenny Borg
- Flashback Forever med Emma Knyckare, Ina Lundström & Scroll-Mia
- Historiepodden med Robin & Daniel
- Ångestpodden med Ida Höckerstrand & Sofie Hallberg
- Storytime med Eveline Blomfeldt
Årets Byrå
Årets Byrå tillägnas ett företag som arbetar med influencer marketing i Sverige och som gjort den tydligaste impacten på branschen genom sitt arbete och kampanjer under perioden 2022/2023.
De nominerade
- impact.com / studio
- Cure Media
- Bylp Media
- Nine Agency
- We Are Era Nordics
Årets Hållbara Initiativ
Årets Hållbara Initiativ tillägnas ett varumärke eller en influencer som under perioden 2022/2023 har arbetat med ett initiativ som i längden bidrar till ett mer miljövänligt arbetssätt eller som främjar den psykiska hälsan i branschen.
De nominerade
- Linda Staaf
- Charlie Eriksson på Aldrig Ensam
- Ellinor Sirén “Ekotipset”
- Henrik Wahlström på Upp och ner
- Gustav Johansson “Jävligt Gott”
Vad är Influens Awards?
Influens Awards startades 2022, i samband med den första upplagan av Influencer Marketing Summit, som ett sätt att hylla både influencers och varumärken som utmärker sig och gör skillnad inom branschen.
Årets priskategorier
I år har vi 5 priskategorier: Årets Content (sponsrad av Showroom), Årets Kommersiella Podcast (sponsrad av Acast), Årets Branschförebild (sponsrad av impact.com), Årets Byrå och Årets Hållbara Initiativ. Nomineringarna tas fram av svenska folket och de profiler, företag och initiativ som blir nominerade flest gånger i respektive kategori kommer att utgöra röstningsurvalet. Totalt kommer fem nominerade bidrag, i varje kategori, att kunna kvala in till röstningsperioden. Därefter kan man vara med och rösta fram årets vinnare mellan den 19 september och 8 november.
NB: Företag & influencers får ej rösta på sig själva.
Q&A
Frågor eller funderingar? Kontakta oss på awards@influens.se.
Företag och influencers som är verksamma i Sverige. Kommersiella kampanjer som genomförts i Sverige under 2022/2023 kan också nomineras och delta i tävlingen.
Influens Awards kommer att inta scenen i slutet av dagen på Influencer Marketing Summit 2023, och med hjälp av våra kära partners, presentera vinnarna i varje kategori. Läs mer om Influencer Marketing Summit 2023 här!
Man kan endast rösta en gång per kategori.
Influens Awards 2023 är uppdelad i två perioder: 1) Nominering 2) Röstning på de nominerade. Se slutdatum nedan:
1) Nominering: 27 juni – 8 september
2) Röstning: 19 september – 8 november
15 november | Berghs, Stockholm
Boka din biljett
Boka din biljett till årets branschevent för Digital Marknadsföring och Influencer Marketing.
Ordinarie
1 495 SEK
exkl.moms
- Heldag på årets största branschevent inom influencer marketing
- Nätverka och bygg affärsrelationer med mängder av välkända varumärken
- Tillgång till 20+ talarsessioner och paneldebatter
- Fika, lunch, och kaffe under hela dagen
- En drinkbiljett till branschens hetaste AW
- Gratis entré till Influens Awards, där branschens pionjärer hyllas
Ordinarie Ticket
Erbjudandet gäller t.o.m den 4 juli.
- Tillgång till alla föreläsningar
- Frukost, lunch och fika
- AW i expo hall
1 495 SEK exkl. moms
Plats
Berghs, Stockholm
I år befinner vi oss på Berghs nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden.
- Bobergsgatan 48, 115 42 Stockholm