Sanja Tegeltija

PR- och varumärkesstrateg

Sanja Tegeltija driver egen verksamhet som PR- och varumärkesstrateg, och har tidigare varit PR-chef på både Hästens och NA-KD. Hennes expertområden är PR och influencer marketing, och att jobba med marknadsföring på ett innovativt sätt är något som hon drivs av. Strategiska samarbeten är också något som ligger henne varmt om hjärtat, och ett exempel på detta är bland annat Hästens synlighet i Netflix-serien Emily in Paris, Hästens globala ambassadörsnärverk och men också på omtaget av NA-KD varumärke 2.0. Vid sidan av sin PR-byrå driver hon även podcasten “En timme med”, en intervju-podd om självutveckling. Ett ämne som Sanja även föreläser om.

“På Influencer Marketing Summit ser jag framförallt framemot att dela och ta del av kunskap och olika synvinklar på ett område som ständigt är under utveckling och förändring”

– Sanja Tegeltija

Programpunkt: Microinfluencers dominerar

Tillsammans med Frida Fors Wallsbeck från Meltwater kommer Sanja att prata om microinfluencers, deras viktiga roll i influencerkedjan och potentialen för företag att jobba mer med de mindre aktörerna.