Linda Hörnfeldt är digital entreprenör och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business. Detta gör hon främst genom sina populära onlineutbildningar men också som föreläsare, författare och influencer på sociala medier. ”Min stora passion i livet är att hjälpa människor att komma närmare sin entreprenörsdröm. Detta genom att lära dem om verktygen kring personligt varumärkesbyggande och hur man tar platsen som expert och influencer inom sitt område.”
Linda är ursprungligen från Örnsköldsvik och efter att ha bott nästan 20 år borta, varav 12 år i Stockholm, flyttade hon 2018 tillbaka till Övik och bor nu på landet i ett hus från 1800-talet med två hundar, en katt, sju hönor och en tupp. Hon är grundare och ordförande för Influencers of Sweden, Sveriges branschorganisation för social media influencers, och författare av boken “Yrke: Influencer” (Brombergs) samt driver två podcasts, “We Are Influencers” och “Vad fan håller jag på med?!”.
“Jag tror det är viktigt att få influencers, annonsörer och byråer i samma rum för att vi ska förstå varandra bättre och skapa bättre samarbeten – och bättre affärer!”
– Linda Hörnfeldt
Moderator för Paneldebatt: Lagar & regler - så funkar det
Vilka lagar och regler bör man ha koll på som influencer? Vad gäller vid PR-bud, och hur ska man reklammarkera på rätt sätt? Vilka utgifter kan mitt företag stå för när min verksamhet handlar om mitt privatliv? Dessa frågor och många andra kommer vi att lyfta i en spännande paneldebatt med Skatteverket, Konsumentverket och med branschprofiler ska möta kraven och lagarna ur ett praktiskt perspektiv. För hur matchar de verkligheten egentligen? Är lagarna rimliga? Ta chansen att lyssna på detta viktiga samtal och var med och ställ frågor som du ruvar på.